Board index Flathead Power-Technical Questions, Answers, and Suggestions 45 Flatties My 45 Project Almost Complete

My 45 Project Almost Complete

Moderators: Curt!, Pa

Post Wed Jul 06, 2011 8:30 am

Posts: 304
Location: Jonesville, Louisiana, USA
My little 45 project is almost complete. This coming Saturday should tell the tale. Hopefully, this Louisiana heat won't be too brutal.

All that's left is putting on the exhaust pipes, air breather, plug wires, throttle and cable, front brake cable, setting the timing, and adding oil and gas. And... it should be ready to fire up.

I'll try to post some pics when it is up and running.

Thanks for all of the advice and sharing of information, plus all the other great threads and posts here on the forum.

Post Thu Jul 07, 2011 2:30 pm

Posts: 28
Location: Texas

Well, whats the verdict?

Post Fri Jul 08, 2011 9:16 am

Posts: 304
Location: Jonesville, Louisiana, USA
Mr. Big wrote:
Well, whats the verdict?


Hopefully, I'll get it finished up by tomorrow (Saturday), Mr. Big.

Post Fri Jul 08, 2011 3:30 pm

Posts: 28
Location: Texas

Dang, my bad. Must have misread the date on your post. Carry on and good luck.

Post Wed Jul 20, 2011 4:13 pm

Posts: 28
Location: Texas

Any progress? 8)

Post Fri Jul 22, 2011 6:46 am

Posts: 304
Location: Jonesville, Louisiana, USA
Mr. Big wrote:
Any progress? 8)


Had a couple of setbacks. Will try again tomorrow. Thanks for looking out though, Mr. Big.

Post Fri Jul 22, 2011 9:31 am

Posts: 28
Location: Texas

Post some pics when you get a chance. I ain't the sharpest tack in the box but if ya need a hand let me know.

Post Mon Jul 25, 2011 6:40 am

Posts: 307
Location: Ohio
I'm going as fast as I can boss, honest. :) :) :)

Post Mon Aug 01, 2011 6:06 pm

Posts: 304
Location: Jonesville, Louisiana, USA
Obviously not completed, but almost. The seat isn't attached, that's why it's kinda crooked.

Been down with strep throat. Trying again Saturday.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by dalaymond on Tue Aug 02, 2011 7:09 am, edited 1 time in total.

Post Mon Aug 01, 2011 6:08 pm

Posts: 304
Location: Jonesville, Louisiana, USA
Another shot. Sorry for the awful picture clarity.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Tue Aug 02, 2011 8:31 am

Posts: 28
Location: Texas

Dig it. Should be a hoot to ride.

Post Tue Aug 02, 2011 1:36 pm
Pa Site Admin

Posts: 5775
Location: Ohio USA

Mr. Big wrote:
Dig it. Should be a hoot to ride.


I definately second that observation. Lookin darn good !

Post Tue Aug 02, 2011 7:58 pm

Posts: 83
Flattie pics make me happy. sweet little bike. congratulations!

Post Wed Aug 03, 2011 5:20 am

Posts: 140
Location: USA
Very cool looking,best of luck, tell us how it runs. :D :D

Post Sun Aug 07, 2011 7:30 pm

Posts: 304
Location: Jonesville, Louisiana, USA
Still have some fine tuning to do.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Mon Aug 08, 2011 5:31 pm

Posts: 28
Location: Texas

Really looks sweet. What fine tuning issues are you having?

Post Wed Aug 10, 2011 7:26 am

Posts: 304
Location: Jonesville, Louisiana, USA
No real issues, Mr Big. Mostly just finding the time and a cool part of the day to do it. But, other than that it's fine.

I really don't want to take it out riding right now in these extreme temps. So, I may wait till it cools off some.

However on a side note, my wife was nice enough to let me roll it into the kitchen in the a/c to finish it up. LOL

Post Wed Aug 10, 2011 2:23 pm

Posts: 28
Location: Texas

Yep, the heat here in Houston is just unfriggin' believeable. Rode my hack for about an hour last Sat. morning until about 1030 and had to give it up. Just too damn hot!!!!

Post Wed Aug 10, 2011 2:31 pm

Posts: 304
Location: Jonesville, Louisiana, USA
Mr. Big wrote:
Yep, the heat here in Houston is just unfriggin' believeable. Rode my hack for about an hour last Sat. morning until about 1030 and had to give it up. Just too damn hot!!!!


You've hit that nail on the head. Besides, I've worked pretty hard on the little 45 and I don't want to over heat it right of the bat.

You're in Houston? I'm north east of you near Alexandria, LA.

Post Wed Aug 10, 2011 6:09 pm

Posts: 28
Location: Texas

Yep, practically neighbors! Heck, their ain't many vintage HD guys around our neck of the woods. Here's my junk...

Image

Next

Return to 45 Flatties